Travel English 旅遊英文 5: 點餐Ordering fast food

畢竟歐美的消費,想要省旅費的小工具人哪來的 “$$$ ”吃高級料理,但也不可能餐餐去超市買菜回Hotstel煮飯做羹湯‧這時候,救星來了

感謝麥*勞叔叔跟漢*,萬歲萬歲!

 

小劇場 :

 

A:店員 B:小工具人

 

A: Hi, Welcome to ACeat. Can I take your order? Hi, 歡迎到Aceat.我可以幫您點餐嗎?

B: Yes, I would like a burger and fries. 好,我想要漢堡和薯條

A: What kind of burger? 那一種漢堡呢? (OS劇場: 一次講清楚好嗎…是要我猜的意思嗎*&%)

B: I’m not sure. What do you have? 我不知道耶,你們有那些選擇?

A:Have a look at the menu overhead. 請看一下您上方的菜單

B: Oh, I see…Huh..I’ll have a beef burger. 喔,我看到了我要牛肉漢堡

A:Do you want the combo meal? It comes with fries and a drink. 您要點套餐嗎?

B:Yes, I’ll have the combo but can I have extra pickles on my burger? 好啊,我要牛肉漢堡套餐但是我想要加多一點的醃小黃瓜在漢堡上 (OS劇場: 怪咖! 是想要酸死喔*&%)

A: Sure. What would you like to drink? 當然可以,那您想喝點什麼?

B: I’ll have a coke. 我要喝可樂

A: Okay, So that’s a beef burger combo, extra pickles on the burger and coke to drink.  Would you like to upsize your fries and drink? 好的,所以您點的餐點是牛肉漢堡套餐搭配多一點的醃小黃瓜跟可樂‧您需要升級您的薯條跟飲料嗎?

B: What is upsize? 升級?

A: For an extra 1 dollar you can upsize your fries and drink from a regular to a large.您的薯條跟飲料可多加1元變大份() (OS劇場: 是沒吃過嗎?還要我解釋*&%)

B: Sure. That sounds good. 恩,聽起來不錯

A: Okay, that will be 9 dollars and 50 cents. 好,那總共是950

B: Sure. Can I also have extra ice in my coke? 好,對了,可以幫我在可樂多加點冰塊嗎?

A: Yes, I can do that. Here is your change. Would you like to donate your change to our hospital fund? 當然,我可以幫您加‧這是找給您的零錢‧請問您願意把零錢捐到我們的慈善醫院基金嗎?

B: No thank you. Maybe next time! 不,謝謝‧ 下次吧! (OS劇場: 我就沒$$才來這吃的阿 *&%)

A: Okay, I’ll be right back with the rest of your order. 好的,我馬上幫您準備餐點。

 

字彙:

  1. Order:點餐
  2. the menu:菜單
  3. beef burger:牛肉漢堡
  4. the combo meal:套餐 (若只要單點,可以說I want the  burger(食物) itself)
  5. upsize:加大
  6. pickles: 醃小黃瓜
  7. ice:冰塊
  8. change:零錢
  9. hospital fund:醫院基金
  10. Cheese: 起司
  11. chicken: 雞肉
  12. fastfood restaurant: 速食餐廳

再說一次有錢真好 (米其林等等我...)

 

歡迎大家留言分享自己的窮遊吃飯的經驗,Love you   

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 langua 的頭像
    langua

    德文 German learning

    langua 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()